Mosjonist1

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Omdømmepoeng

0 Neutral

Om Mosjonist1

  • Vurdering
    Forumfersking
  1. Restitusjonstrening etter hardøkt

    De lærde sier vel at i all hovedsak bør en trene på det en vil bli god på mest mulig, men rolige økter gjerne kan være av annen type trening/bevegelighetsmønster. De nødvendige hardøktene fører jo til lengre avbrudd enn de rolige. Og det er vel bedre å holde på prinsippet "hard" og "rolig" enn å flyte ut i halvhard lapskaus kanskje. Noen kjører prinsippet 1 hardøkt etterfulgt av 2 rolige. Så spørs det jo om en trener hver dag eller har flere dager imellom øktene også.... Hvor lenge og i hvilken puls ligger du på under restitusjonsøktene?
  2. Etter harde lange økter trenger kroppen hvile. Da har en to valg: legge all aktivitet til side og la tiden gå, eller ta en eller fler rolige økter mellom. Jeg tilhører vel kategorien periodetrener. Jobb, unger og frivillig arbeid krever sitt og da blir det overskuddet og ledig tidskapasitet som bestemmer det meste. Så blir det jo en og annen skikkelig hardøkt, der treningseffekten i Garminklokka makser opp i 5 og restitusjonstiden oppgis til 3.5 dag..... Hvilken restitusjonsøkt bedriver du etter en slik type økt? Hiv dere med og skap litt engasjement her! Det er litt vel roilg inne på forumet nå!
  3. Inov 8 X-Talon 212 vs VJ IRock 2

    Hallo! Jeg har ikke erfaring med Vj i det heletatt, men Inov-8 kjenner jeg ganske godt. På inov-8.com er X-Talon oppgitt til å ha såkalt Presicion fit, på lik linje med det aller meste av deres terrengsko. Ganske smal og lav tåboks. Sitter som limt på foten og med sin lave vekt er dette en rask sko. Ingen har vel helt like føtter, så er ikke forskjellen alt for stor tar en det vel igjen med snøring, evt. en tynn såle? Men noen mål har jeg ikke....