maro88

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

Omdømmepoeng

3 Neutral

Om maro88

  • Vurdering
    Forumfersking

Personlig informasjon

  • Poststed
    Drammen
  1. Tips til økter om vinteren

    Hei. Tusen takk for gode tips hvilke type økter burde jeg legge hovedfokuset på nå ca 1 mnd før? Mengde? Marita
  2. Hei Her jeg bor har det kommet store snømengder siste dagene, og det gjør at langturene ute blir krevende. Har piggsko men med snø på veiene blir det lett glatt, i tillegg måkes det ikke like bra overalt. Derfor lurte jeg på hva dere som er i samme situasjon gjør? Synes det kan bli litt kjedelig og langdrøyt på mølla. Men trenger mengdetrening spesielle siden jeg skal løpe Bislett 50k. Ski er også en mulighet, men ønsker helst å løpe. Håper noen har noen effektive tips til løpeøkter? På forhånd tusen takk
  3. Hei sann Til lørdagen er det klart for Birkebeinerløpet igjen, og da skal jeg stå på startstreken. Som dere også sikkert har fått med dere er det meldt mye regn på Østlandet denne uken. Og Lillehammer intet unntak. Hva tenker dere om klesvalget under løpet? Det er meldt regn og ca 9-11+ grader. Jeg står litt fast og er usikker på hva jeg bør gjøre. Håper noen kan komme med tips evt råd på hva jeg bør velge På forhånd takk for hjelpen
  4. Hei. Jeg trenger et råd eller i alle fall rådføre meg litt. Jeg har sett litt på Bislett 50km neste helg som noe jeg har lyst å delta på, tror jeg. Men det har seg slik at jeg nesten ikke har løpt de siste 3 ukene, pga det mentale. Men kjenner nå at det kribler litt i beina igjen. Før disse ukene har jeg løpt en god del altså, jeg løper mye og varierende, så har en god dose km i banken. Trur dere med litt erfaring at det vil gå, eller er det null poeng? Jeg har ikke annet mål enn 50km på 5t. Jeg vet at 3 uker uten løping har noe å si, men hvor mye egentlig! Håper noen orker og gidder å skrive på forhån takk
  5. Hei. Det er sikkert flere her inne som reise litt rundt for å delta på ulike løp, og da må man ha mat. Hva velger dere å spise som middag dagen før et løp, når dere må spise ute? Synes dette kan være litt vanskelig, spesielt om jeg reiser alene, og i tillegg ønsker jeg ikke å spise noe jeg kan ende med "å hilse på" under løpet. Har ofte endt opp med baguette eller en enkel pastarett. Men håper noen kunne kommet med noen gode tips/erfaringer? Skal snart til Stavanger å løpe og ligger på hotell uten kjøkken tusen takk på forhånd
  6. Overtrening ?!

    Takk for svar snberge Jeg tror du er inne på noe ang at jeg er sliten, har hatt noen rolige dager og under løp i Drammen i helgen var det ikke beina som var problemet. Godt å kjenne at det fremdeles er fart. setter pris på tips, takk for det
  7. Overtrening ?!

    Hei. Jeg har en sterk mistanke om at jeg har blitt "overtrent" at jeg rett og slett har trent litt mye i det siste. Jeg har små "vondter" her og der, spesiellt i bein og lår. Jeg kan ligge helt stille og kjenne på verking i hele kroppen, fra fingertuppene og ut i tæra. Jeg har også en del smerter foran på låra når jeg går nedover, føles som jeg er støl. Er det noen her som har noen erfaringer med dette, evt tips? Jeg vet det er hvile som skal til. Men årets mål er om 2 uker, jeg skal debutere på Oslo maraton på full distanse. Har trent mot dette siden januar, og jeg vil stå på den startstreken. Håper på noen kloke råd
  8. 30 k og 21 k på 3 uker ?

    Tusen takk for svar nedberg det er som du sier jeg kjenner meg selv best. Jeg trur også det vil gjøre godt, men bar valgt 18 km for å være sikker. Skal løpe fornebuløpet 4 dager etter, så greit å ha noe fart igjen i bein. takk for lykkeønskningene, ønsker det samme for deg
  9. Hei. jeg skal løpe birken 11.juni. Men siden dette er en stund til har jeg lyst å løpe ecotrail i Oslo den 21.mai. Er litt usikker på om jeg skal gå for 30km eller om jeg burde ta 18 km. Siden jeg skal løpe birken kun 3 uker senere. Hva tenker dere? Noe innspill? jeg løper mye og vet kroppen tåler en del, men samtidig er birken et av hovedmålene før sommeren og kjipt om kroppen er utkjørt og ikke samarbeider. Tenker også at jeg kan ta ecotrail som en treningstur/gjennomkjøring. Usikker.. Marita
  10. Styrketrening

    Håper dette ikke er feil postet.. Anbefales det å velge styrkeøkter med tung belasting og få repetisjoner eks: 5x5, eller lettere vekter og fler repetisjoner eks 3x12. Når det er snakk om trene for å få best utbytte med løpingen. Planen er ikke å bygge som løper men å ha en sterk kjerne og kropp, slik at jeg kan løpe lengre og bedre. Selv løper jeg som oftest 3-4 økter i uka. Blir 1 lang og rolig, 1 mellom, 1 intervaller og en valgfri(som regel terreng). Jeg er akkuratt tilbake i opptrening etter en operasjon i foten før jul, så får ikke løpt mye om dagen. Og da er styrketrening, sykkel, romaskinen gullverdt. Håper på noen gode råd og tips Gledet meg stort til løpene starter i gjenn på vårparten.
  11. Bislett 12 timers challenge

    Takk for filmen. Morro/spennende å se hvordan det foregikk og tilstanden til deltagerne Noen som har ett par tips/råd i forhold til skotøy?
  12. Bislett 12 timers challenge

    Tusen takk for svar :) mye bra og nyttig info som jeg absolutt skal ta med meg til løpsdagen.
  13. Bislett 12 timers challenge

    Hei =) Jeg tenkte å melde meg på Bislett inndoor Challenge den 21/11, og da 12 timersen. Nå har det seg slik at det lengste jeg har løpt i konkurransesammenheng er halvmaraton. Jeg lurte derfor på om noen her hadde litt tips og råd til meg i forhold til mat/hvile/pauser og alt annet relevant til løpsdagen? Hvordan bør jeg legge opp de siste 2 ukene før løpingen osv>? Håper noen har noen gode råd og tips til meg, og alt tas i mot med stor takk =) Marita