Marius Jørgensen

Administrator
  • Innholdsteller

    263
  • Ble medlem

  • Sist besøkt

  • Days Won

    32

Marius Jørgensen last won the day on January 1

Marius Jørgensen had the most liked content!

Omdømmepoeng

157 Excellent

Om Marius Jørgensen

  • Vurdering
    Varm i trøya

Personlig informasjon

  • Poststed
    Bø i Vesterålen
  1. Trådløse hodetelefoner

    Jeg har nylig fått meg Supra Nitro-X. Beste jeg har vært borti!
  2. Jeg lurer på om det er noen som alltid bruker pulsbelte under trening, og som får noe fornuftig ut av Strava sin side for Freshness & Fitness? Selv ligger jeg i dag på 111 på fitness, 113 på fatigue og -5 på form. Jeg begynte å bruke pulsbelte ved hver trening i mai, og lurer på om dette kan brukes til noe fornuftig. Fra neste uke er det nedtrapping fram mot Hadsel Maraton 6. august, og det hadde jo vært kjekt om noen har noen erfaringer med spesielt formtallet
  3. Vetten Opp 2017

    until
    Vetten Opp er motbakkeløpet og utfordringen alle kan være med på! I forkant av Reginedagan arrangeres, lørdag 22. juli 2017, bakkeløpet Vetten opp i eventyrkommunen Bø i Vesterålen. Vil du være med på moroa? Vi ønsker oss mange deltakere både i tur- og konkurranseklassen. Husk å utfordre venner, familie, kollegaer og mer eller mindre gode naboer! Mer informasjon og påmelding finner du på vettenopp.no
  4. "Hvor har du løpt idag"

    Endelig litt godvær i Vesterålen. Ikke annet å gjøre enn å komme seg ut! :-) 3D: https://www.relive.cc/view/1029625756 3D: https://www.relive.cc/view/1031508880
  5. Film fra Bislett 50K - 2017

    Gikk ikke helt som planlagt denne gangen for egen del, men det kommer jo nye sjanser
  6. Hvordan bli vegetarianer? Trenger tips!

    Takk, @HegeA! Joda, fortsatt vegansk kosthold. Ja, bortsett fra Calanus Oil (Sponsor) + at jeg fant ut at det er noe svineavkok i grønnsaksbuljongen(!) jeg har brukt noen terninger av. Jeg er så heldig å ha en "sympatiserende" samboer, så det her har gått mye lettere enn forventet. For å "bygge opp under" testen min har jeg sett noen filmer og YouTube-videoer om emnet. Forks over knives og Mic. The vegan kan anbefales. Dokumentaren Earthlings orker jeg rett og slett ikke å se... Det har blitt både hjemmelaget sjokoladepålegg, hummus og peanøttsmør blant annet. Har også holdt meg unna brød med sammalt hvete forresten(glutenskeptisk). Proteiner har ikke vært noe problem. Har jo funnet ut at det er like mye proteiner i bønner og linser som i kjøtt. Med brød og nøtter i tillegg så er jeg godt innenfor. Fysiologisk så har jeg lagt merke til at jeg har blitt generelt litt kaldere. Pussig. Maten er lettere å fordøye kanskje? Mindre betennelse? Det virker også som jeg restituerer raskere etter hardøkter, men det kan jo like godt være placebo. Jeg har gått ned 4-5 kilo og ligger nå på 10 timer+ trening i uken. Tar b-12 tilskudd. Syns det virker lovende, så her i huset kjører vi på med en måned til. Minst
  7. Salomon Snowcross

    Har ikke Snowcross, men Spikecross. Usikker på hvor like dem er bygget opp, men jeg merker i alle fall ikke det du beskriver her. Jeg kan fint løpe rundt et par timer i fjellterreng uten ubehag.
  8. Hvordan bli vegetarianer? Trenger tips!

    Jeg syns alltid det er gøy å eksperimentere med trening og ernæring. En ting er å lese om det, en helt annen ting er å prøve ut selv. I år tenker jeg å starte ut med å være vegetarianer eller veganer. I alle fall en måneds tid. Vi får se hvordan det går Jeg har litt ulike grunner for forsøket, men noe er jakten på betennelsesdempende mat som er basisk og som gir meg et bredt utvalg av næringsstoffer, enzymer, naturlige vitaminer og alt det der. Andre ting som dyrevelferd, bærekraft, hva som egentlig er sunt og slikt lusker også i bakhodet, men er ikke noe jeg har tatt skikkelig stilling til enda. Forsøket startet i dag, den 1. januar, og jeg er ekstremt uforberedt. Jeg har så langt funnet ut at jeg bør ta b12-tilskudd og at det kan bli utfordrende å få i seg nok kalorier uten å sitte til bords 24/7. Jeg har ambisjoner om et skikkelig "comeback" i 2017 etter å ha slitt med en og samme skade i hele 2016, så det kommer til å bli mye trening framover, og dermed også et høyt kaloribehov. At dette kommer til å ende med vektnedgang virker innlysende for meg, og de første kiloene er bare et stort pluss etter desemberutskeielser. Musklene må likevel få sitt, og etter de første kiloene så må jeg klare å stabilisere vekten. Er det noen som har erfaring med å trene 7 timer+ hver uke og som samtidig holder seg til vegetarkost? Skulle gjerne hatt litt innspill til både organisering, ressurser på nett, matvarer og gode oppskrifter.
  9. Tredemølle til hjemmebruk

    Har en Master til rundt 15.000, ordinær pris kjøpt av en nettbutikk. Ville nok ikke valgt det igjen selv om den går i 22 km/t og klarer 15% stigning. Selve løpebåndet er nesten som ruglete hardplass. Sliter mye sko, blir glatt om man svetter på det og bråker unødvendig mye.
  10. x-talon 212 som vintersko?

    Jeg er ikke kjempefan av skoene til Salomon generelt, men de her vinterskoa syns jeg er supre til mitt bruk. De er kanskje litt stive, men passe varme, har grovt mønster som tar godt i snøen og er veldig slitesterke. Har også brukt Icebug, men de to parene jeg har hatt har fort mistet pigger og hatt litt kvalitetsproblemer med sømmer. De jeg hadde var også litt kaldere enn Salomon, men akkurat det er vel en smakssak. Ellers var Icebug gode på løpefølelse. Har også prøvd flere ulike brodder, men det har vært helt håpløst for min bruk.
  11. x-talon 212 som vintersko?

    Foretrekker sko med litt mer foring + pigg. Veldig artig å suse ned fjellstiene med piggsko med skikkelig mønster
  12. 6-timers tre uker før maraton?

    Flaks at det ikke ble mer trøbbel ut av det, og fornuftig å gi seg mens "leken var god". Lykke til med oppkjøringen/nedtrappingen til Oslo Maraton!
  13. Overtrening ?!

    Høres ut som om du trenger bra næring, litt hvile, rolig trening og massasje ja. Pass på nok søvn! Husk det er langt bedre å være 10% undertrent enn 5% overtrent
  14. DobbelTravern 2016. Noen som skal?

    Enig med deg @magnus. Det er en flott løype! Har løpt 30 km to ganger, og begge gangene har jeg vært helt ferdig før mål. Knapt gangfør... Er en god del bedre trent nå, så jeg håper på litt bedre stil denne gang selv om det blir 60 km