Recommended Posts

Hei :)

Her jeg bor har det kommet store snømengder siste dagene, og det gjør at langturene ute blir krevende. Har piggsko men med snø på veiene blir det lett glatt, i tillegg måkes det ikke like bra overalt.

Derfor lurte jeg på hva dere som er i samme situasjon gjør? Synes det kan bli litt kjedelig og langdrøyt på mølla. Men trenger mengdetrening spesielle siden jeg skal løpe Bislett 50k. Ski er også en mulighet, men ønsker helst å løpe. 

Håper noen har noen effektive tips til løpeøkter? På forhånd tusen takk :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok ha kjørt på med både ski, langturer og terskeløkter på mølla. Ski er veldig fint som en avveksling for muskulatur og hode. I tillegg fører stavbruken til at hjertet kan presses godt opp uten at belastningen på beina blir tilsvarende stor som under løping med samme puls. Bare pass deg for gnagsår på hælene! Det vil du ikke ha før Bislett 50k :D

Bor du i nærheten av Oslo, så kan du jo også legge inn et par økter på Bislett.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Hei. Tusen takk for gode tips :)

hvilke type økter burde jeg legge hovedfokuset på nå ca 1 mnd før? Mengde? 

Marita :) 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Langturer blandet med bakke intervaller (hvis det ikke er for kaldt). Bakke og intervaller bygger kondisjon og utholdenheten noe utrulig. Det er min "favoritt", bakkelp alltså :). Man får raskt bedre utholdenhet og du merker det på langturene også. Lykke til infør Bislett.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd Zwift running på mølla? De har et års tid hatt mulighet for dette i en "pre-Betaversjon". Men i natt ble Zwift running offisielt kjørt i gang med en serie på tre "Zwift Run Launch Party"-løp. Det har jeg ingen link til foreløpig. Men her er en fra den offisielle lanseringen:

Starten på et gruppeløp ser dere omtrent 13 min ut i denne videoen:

Ellers så kan man kjøre solo når som helst.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå