All aktivitet

Denne nyhetsstrømmen oppdaterer seg selv     

  1. Earlier
  2. Hei. Jeg har lyst til å gjennomføre mitt første 100 miles løp i 2019, og har sett på Soria Moria til Verdens Ende som en mulig kandidat. Jeg er interessert i å høre fra forummedlemmer som har løpt dette løpet, om hva deres erfaringer er! Ifølge resultatlisten for 2018 var det nærmere en tredjedel som hadde DNF ("did not finish"). Dette virker som et bemerkelsesverdig høyt tall. Er dette et uvanlig vanskelig løp? Har dere noen tips om spesielle utfordringer med dette løpet?
  3. Hei. Jeg har lyst til å gjennomføre mitt første 100 miles løp i 2019, og har sett på Soria Moria til Verdens Ende som en mulig kandidat. Jeg er interessert i å høre fra forummedlemmer som har løpt dette løpet, om hva deres erfaringer er! Ifølge resultatlisten for 2018 var det nærmere en tredjedel som hadde DNF ("did not finish"). Dette virker som et bemerkelsesverdig høyt tall. Er dette et uvanlig vanskelig løp? Har dere noen tips om spesielle utfordringer med dette løpet?
  4. "Hvor har du løpt idag"

    Løp hjem fra grilling med familien i dag. Mest terreng/sti.
  5. Den perfekte helgen

    Det er selvfølgelig mange måter å ha en perfekt helg på. Det hele er avhengig av hvem du er, hvilken situasjon du er i, og hvor du beginner deg. Her kommer det et forslag til hvordan du kan hygge deg i helgen, og som er budsjettvennlig for de fleste. Ha fri når du har fri Det er ingenting som å ha fri fra jobben etter en lang arbeidsuke. Men det er altså noen som er bedre til å ha fri enn andre. Mange tar nemlig jobben med seg hjem, selv etter at de har fri. Mobilen ligger og kimer, og man kan simpelthen ikke la være med å svare. Det er en feil!! Når fredagen endelig kommer, og du i prinsippet har fri, så la prinsippet styre, og ta fri! Det er ingenting som er mer stressende, enn alltid å være på jobb. Selv når du har fri. En viktig del av å kunne slappe fullstendig av, og kun gjøre hva du vil i helga, innebærer derfor å slukke telefonen. Eller i det minste ignorere jobbrelaterte samtaler. Og hvis det skulle være at dere skal kikke på telefonen, så kan dere gamble litt på norske casino. Vær sammen med en du er glad i Godt selskap er alltid viktig, når man skal ha det aller best. Og det behøver selvsagt ikke å være en kjæreste. Det kan sagtsens være en kamerat du ikke har fått lov eller tid til å tilbringe spesielt lang tid med på det seneste. Det er ingenting som er mer viktig, enn å pleie gamle vennskap. Og mon ikke det er en gammel venn du ikke har tilbragt kvalitetstid sammen med på lenge? Den perfekte helgen ville være, hvis du og din venn/ venninne uhindret kan tilbringe en skikkelig dag, kvald og natt ute. Uten at det er noen som kaller og roper på deg eller dere. Ingen telefon, og ingen andre. Kun dere!
  6. Salomon Snowcross

    Opplever noe av det samme selv. Kan ikke bruke Salomon snowcross.. får vondt i legger og hofter etter kun 2km.. etter 5km er jeg helt ferdig. Da kan jeg ikke løpe lengre pga smerter. Med mizuno asfaltsko løper jeg opp mot 20km uten store problemer
  7. Er du på Zwift Running?

    Har ikke prøvd det enda, men har planer om å gjøre det i løpet av kort tid.
  8. Er du på Zwift Running?

    Er det noen her som løper på Zwift? Om du ikke har hørt om Zwift, så er det en virtuell trening- og konkurransearena. Ved hjelp av kompatibel hardware kan man sykle og løpe rundt i en stadig større virtuell verden. Man kan utføre ulike treningsøkter og opplegg, være med på fellestreninger og ulike konkurranser. Foreløpig ligger løping en god del etter sykling på Zwift. Løpedelen har akkurat hatt offisiell åpning. Selv syns jeg løpedelen fungerer greit sosialt, mens sykling blir mer til en konkurranse hver gang jeg prøver meg på det. Kanskje det er fordi det er langt flere syklister enn løpere på Zwift foreløpig. Å finne en gruppe med passende nivå når det gjelder løping er foreløpig ikke lett, men det kommer nok etterhvert som flere får øynene opp for muligheten for en avveksling fra kulde og glatt underlag :-) Eksempel på en fellesøkt fra forrige uke:
  9. Tips til økter om vinteren

    Har du prøvd Zwift running på mølla? De har et års tid hatt mulighet for dette i en "pre-Betaversjon". Men i natt ble Zwift running offisielt kjørt i gang med en serie på tre "Zwift Run Launch Party"-løp. Det har jeg ingen link til foreløpig. Men her er en fra den offisielle lanseringen: Starten på et gruppeløp ser dere omtrent 13 min ut i denne videoen: Ellers så kan man kjøre solo når som helst.
  10. Tips til økter om vinteren

    Langturer blandet med bakke intervaller (hvis det ikke er for kaldt). Bakke og intervaller bygger kondisjon og utholdenheten noe utrulig. Det er min "favoritt", bakkelp alltså :). Man får raskt bedre utholdenhet og du merker det på langturene også. Lykke til infør Bislett.
  11. Tips til økter om vinteren

    Hei. Tusen takk for gode tips hvilke type økter burde jeg legge hovedfokuset på nå ca 1 mnd før? Mengde? Marita
  12. Tips til økter om vinteren

    Jeg ville nok ha kjørt på med både ski, langturer og terskeløkter på mølla. Ski er veldig fint som en avveksling for muskulatur og hode. I tillegg fører stavbruken til at hjertet kan presses godt opp uten at belastningen på beina blir tilsvarende stor som under løping med samme puls. Bare pass deg for gnagsår på hælene! Det vil du ikke ha før Bislett 50k Bor du i nærheten av Oslo, så kan du jo også legge inn et par økter på Bislett.
  13. Hei Her jeg bor har det kommet store snømengder siste dagene, og det gjør at langturene ute blir krevende. Har piggsko men med snø på veiene blir det lett glatt, i tillegg måkes det ikke like bra overalt. Derfor lurte jeg på hva dere som er i samme situasjon gjør? Synes det kan bli litt kjedelig og langdrøyt på mølla. Men trenger mengdetrening spesielle siden jeg skal løpe Bislett 50k. Ski er også en mulighet, men ønsker helst å løpe. Håper noen har noen effektive tips til løpeøkter? På forhånd tusen takk
  14. Her er årets siste klovnejoggblogg: http://klovnejogg.blogspot.no/2017/12/28-timer-bare-innspurten-igjen-pa.html Ønsker alle et riktig godt nytt løpeår!
  15. "Hvor har du løpt idag"

    Riktignok i går. Fikk da unna noen julekalorier :-)
  16. Blogg om Bislett 24t

    Hei. Nå har jeg blogget om helgens 24t på Bislett https://klovnejogg.blogspot.no/2017/11/langt-dgn-i-bisletts-katakomber.html
  17. "Hvor har du løpt idag"

    PC og android app pluss sensorer fra Polar. HR-sensoren H10 og Polar stride sensor. Det kan være litt krøkkete å få disse koblet opp. Jeg har funnet ut at det fungerer best når jeg først starter opp appen på PC. Når den er oppe åpner jeg appen på telefonen. Pulsbelte og stridesensor har jeg da på meg, selvfølgelig. Stridsensoren må være i bevegelse. Av og til går det raskt, andre ganger klundrer jeg litt. Sist var alt greit i Zwift, men klokka (V800) registrerte ikke stridesensoren. Så distanse på klokka ble beregnet ut fra armens bevegelser og viste kortere distanse enn det mølla og Zwift var enige om at jeg hadde løpt. PC og android app pluss sensorer fra Polar. HR-sensoren H10 og Polar stride sensor. Det kan være litt krøkkete å få disse koblet opp. Jeg har funnet ut at det fungerer best når jeg åpner starter Zwift på PC først og når den er klar, åpner jeg appen på telefonen. Pulsbelte og stridesensor har jeg da på meg, selvfølgelig. Stridesenssoren må være i bevegelse. Av og til går det raskt, andre ganger klundrer jeg litt. Sist var alt greit i Zwift, men klokka (V800) registrerte ikke stridesensoren. Så distanse på klokka ble beregnet ut fra armens bevegelser og viste kortere distanse enn det mølla og Zwift var enige om.
  18. "Hvor har du løpt idag"

    Kult! Testet det selv, men fikk ikke pulsen inn. Mangler kanskje en bluetooth-usb??? Jeg brukte Garmin Phenix 3 med HRM-pulsbånd, Stryd-pod, pc og mobilapp. Jeg klarte uansett å ødelegge tredemølla under oppkjøring til Bislett-24, så spørs om jeg får testet igjen i nær tid. Hvordan er du koblet opp?
  19. Følg med på Bislett 24-timers i helgen!

    Da var det over på Bislett for denne gang. Eller kanskje for alltid for egen del. Jeg måtte gi meg etter knapt passerte 100 km etter å ha slitt i 5 timer med venstre hofteleddbøyer. Et problem jeg aldri har hatt tidligere i konkurranser. Selv ikke i løp som har vart lenger enn 24 timer. Jeg prøvde å massere ut 3 ganger og byttet til kompresjonstights, men til ingen nytte. Det ble så ille at underveis på runden hvor jeg gav meg så sviktet høyre ben helt, og ville ikke bære min egen vekt. Hva i all verden!? Ekstremt irriterende å møtte bryte etter så lang forberedelse til årets hovedsatsing. I tillegg til at det er svært hardt underlag på Bislett og 6 timer med venstresving før man snur retningen i 6 timer av gangen, så er det trangt, varmt og lite oksygen. Jeg tviler på at jeg stiller igjen på 24-timers i kjelleren på Bislett. Det må i så fall være om deltakelsen begrenses ytterligere. Jeg har dog ikke tenkt å gi meg helt på å konkurrere på å løpe flatt lenge, så jeg begynner vel snart å kikke på utendørsalternativer
  20. "Hvor har du løpt idag"

    Zwift Run er i beta. Ikke så mange som løper der ennå, men det kommer......
  21. Følg med på Bislett 24-timers i helgen!

    Bra innsats Svein-Tore! Dette klarer du fint :)) Nattaklemmer fra Kjøita
  22. Følg med på Bislett 24-timers i helgen!

    Heia Heia, Svein-Tore! Vi heier på deg og følger med live. Stå på :)) Hilsen jentene dine
  23. Vetten Opp 2018

    until
    21. juli 2018 går Vesterålens mest populære motbakkeløp av stabelen. Hvorfor ikke kombinere deltakelse med ferie på yttersiden av Vesterålen? Løpet arrangeres i inngangen til Regine-festivalen som varer en hel uke til ende. Det er mye som skjer! Arrangementet på Facebook: https://www.facebook.com/events/300403213756123 Løpets hjemmeside og påmelding: http://vettenopp.no/
  24. 25.-26. november er det Norgesmesterskap i 24-timers ultraløping på Bislett Stadion. Det hele overføres live på YouTube: Kondis.no vil også kjøre live resultat-service og oppdatere underveis. Løpets Facebookside finner du her: https://www.facebook.com/Bislett24/ Deltakerliste og mye informasjon fra arrangør: http://www.romerikeultra.no/p/24684/bislett-24-timers Selv så prøver jeg meg (nok en gang) på EM/VM-kravet på 230 kilometer. Det er veldig mange sterke navn med i år, så topp-plassering i løpet og i NM blir tøft å få til! Vi får se hvordan det går
  25. Løpevogn/joggevogn

    Jeg brukte baby jogger for to år siden, det er veldig hyggelig og grus
  26. Restitusjonstrening etter hardøkt

    Restitusjonsøktene mine kan være alt fra 30 til 90 minutter, så har ikke noe fast. Prøver å trene mye på følelsen og i forhold til totalbelastningen i hverdagslivet. Ligger på rundt 90 km totalt i uken vanligvis. Jeg er ikke så redd for lapskaus. Lapskaus er ganske trygt om man heller vil satse på å få inn flest mulig kilometer, enn å satse på hardøkter for å komme i god form. Blir lite skader av lapskaus i alle fall. Holder meg under 140 i puls under restitusjon. Har en maks på rundt 186. Blir for meg rundt 4:50/km for i flatt terreng.
  1. Last inn flere aktiviteter