Kommer: Altra IQ


RUNNERS OF NORWAY

Altra og den norske importøren GetVital Sports, kan våren 2016 presentere den nye løpeskoen Altra IQ. En unik løpesko med en innebygd sensor som måler din løpsfrekvens, analyserer ditt steg og hvor hardt du lander på foten. Altra grunnlegger Golden Harper beskriver skoen som en løpecoach i en eske. Altra IQ er den første løpeskoen med disse egenskapene på markedet.

Du vil kunne koble skoen til et nettbrett og lese av data live mens du løper på f.eks. en tredemølle. På denne måten lærer du å løpe mer riktig, effektivt og ikke minst reduserer du faren for skader.

Skoen vil være tilgjengelig i Norge i mars/april 2016 og utsalgspris vil være kr 2.399,-.

brian-beckstead.thumb.jpg.abd8ed8cd377bb

Brian Beckstead fra Altra var på Löplabbet i Sandvika tidligere i høst. Her fortalte han mer om skoen og vi fikk se en demonstrasjon av det foreløpige produktet, se video av presentasjonen her.

Denne artikkelen er basert på en pressemelding fra den norske Altra-importøren GetVital Sports.


  • Like 2
  Rapporter Artikkel


Tilbakemeldinger


Sliter veldig med å finne gode sko,har en del utfordringer kroppslig,om eg skriver problema er eg redd folk trur eg lyger.Men løper maraton,tross alt.

Share this comment


Link to comment
Del på andre sider


Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Innlegg

    • Jeg brukte baby jogger for to år siden, det er veldig hyggelig og grus
    • Restitusjonsøktene mine kan være alt fra 30 til 90 minutter, så har ikke noe fast. Prøver å trene mye på følelsen og i forhold til totalbelastningen i hverdagslivet. Ligger på rundt 90 km totalt i uken vanligvis. Jeg er ikke så redd for lapskaus. Lapskaus er ganske trygt om man heller vil satse på å få inn flest mulig kilometer, enn å satse på hardøkter for å komme i god form. Blir lite skader av lapskaus i alle fall.  Holder meg under 140 i puls under restitusjon. Har en maks på rundt 186. Blir for meg rundt 4:50/km for i flatt terreng.
    • De lærde sier vel at i all hovedsak bør en trene på det en vil bli god på mest mulig, men rolige økter gjerne kan være av annen type trening/bevegelighetsmønster.  De nødvendige hardøktene fører jo til lengre avbrudd enn de rolige. Og det er vel bedre å holde på prinsippet "hard" og "rolig" enn å flyte ut i halvhard lapskaus kanskje. Noen kjører prinsippet 1 hardøkt etterfulgt av 2 rolige. Så spørs det jo om en trener hver dag eller har flere dager imellom øktene også.... Hvor lenge og i hvilken puls ligger du på under restitusjonsøktene?
    • Kjenner meg litt igjen. Plutselig har jeg tid og energi til en skikkelig lang hardøkt, og kjører på det som er. Dermed er kroppen rimelig kake i flere dager etterpå, og totalvolumet lider. Jeg er av de som syns det er kjedelig å jogge på lav puls, men har funnet ut at lydbok på øret hjelper en god del. Vi har ellers investert i en ellipsemaskin hjemme for å spare slitne ledd og betente muskler dagen etter slike hardøkter. Da fungerer Netflix og YouTube for å holde pulsen lav uten å kjede seg ihjel.  Jeg tror ikke man restituerer noe bedre av å holde seg helt i ro, så rolig jogg eller lett visping på sykkel mener jeg er bedre enn ingenting uansett hvor vondt man har eller hva Garmin sier 
    • Etter harde lange økter trenger kroppen hvile. Da har en to valg: legge all aktivitet til side og la tiden gå, eller ta en eller fler rolige økter mellom. Jeg tilhører vel kategorien periodetrener. Jobb, unger og frivillig arbeid krever sitt og da blir det overskuddet og ledig tidskapasitet som bestemmer det meste. Så blir det jo en og annen skikkelig hardøkt, der treningseffekten i Garminklokka makser opp i 5 og restitusjonstiden oppgis til 3.5 dag..... Hvilken restitusjonsøkt bedriver du etter en slik type økt? Hiv dere med og skap litt engasjement her! Det er litt vel roilg inne på forumet nå!    
  • Runners of Norway støttes av:

  • Blogginnlegg