Altrasjefen Brian Beckstead og Sondre Amdahl besøkte Löplabbet, Sandvika. Se video!


RUNNERS OF NORWAY

Tidligere i september hadde Löplabbet i Sandvika storfint besøk i butikken sin. Skogründer og Altrasjef, Brian Beckstead, hadde funnet veien fra USA til Norge. Med seg til denne uformelle og hyggelige seansen hadde han en av verdens beste ultratrailløpere, Sondre Amdahl. Den Norske importøren av merket var også til stede.

Vi takker butikksjefen, Geir Frykholm, som gav oss muligheten til å filme i Löplabbets lokaler denne dagen. Stikk gjerne innom Löplabbet i Sandvika om du er i nærheten og trenger sko som passer akkurat deg, dine føtter og din løpestil.

 

 

Altra er et relativt nytt skomerke. Det som har kjennetegnet skomodellene så langt er nulldrop og rommelig tåboks. Innovasjonstakten er høy, og i 2016 er det ikke usannsynlig at det er nettopp Altra som slipper den mest interessante skoen. I alle fall en av dem som kommer til å få mest oppmerksomhet. Teknologien har helt klart også kommet til oss som løper, og til neste år slippes altså Altra IQ Smart Shoe. Dette er en sko som innholder sensorer som kan måle frekvens, om du lander på for-, midt- eller bakfot og også hvilken fot du lander hardest på. Om teknikken fungerer etter intensjonen og er nøyaktig nok, så kan skoen altså gi feedback på din løpestil. Du kan dermed bruke dette til å justere løpestilen til du er fornøyd. Spennende. Vi tipper at prisen på denne skoen kommer til å ligge i intervallet 2.000-2.500,- i Norge.

P9010030.thumb.JPG.a8f2b0a8035f500e7d188

P9010008.thumb.JPG.86b12f95daebc2025ce5e

P9010022.thumb.JPG.4b7b198f4dce3387c4053

P9010011.thumb.JPG.8e64ce13b2e135811b077

P9010025.thumb.JPG.e771bcfd032915246e68f

P9010028.thumb.JPG.1cb723f07a6a5f812628a

P9010006.thumb.JPG.28af41592acc09a5d779f

P9010032.thumb.JPG.a45ca7f8ef9d110a32893

 


  Rapporter Artikkel


Tilbakemeldinger


Ingen kommentarer å vise



Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Innlegg

    • Jeg brukte baby jogger for to år siden, det er veldig hyggelig og grus
    • Restitusjonsøktene mine kan være alt fra 30 til 90 minutter, så har ikke noe fast. Prøver å trene mye på følelsen og i forhold til totalbelastningen i hverdagslivet. Ligger på rundt 90 km totalt i uken vanligvis. Jeg er ikke så redd for lapskaus. Lapskaus er ganske trygt om man heller vil satse på å få inn flest mulig kilometer, enn å satse på hardøkter for å komme i god form. Blir lite skader av lapskaus i alle fall.  Holder meg under 140 i puls under restitusjon. Har en maks på rundt 186. Blir for meg rundt 4:50/km for i flatt terreng.
    • De lærde sier vel at i all hovedsak bør en trene på det en vil bli god på mest mulig, men rolige økter gjerne kan være av annen type trening/bevegelighetsmønster.  De nødvendige hardøktene fører jo til lengre avbrudd enn de rolige. Og det er vel bedre å holde på prinsippet "hard" og "rolig" enn å flyte ut i halvhard lapskaus kanskje. Noen kjører prinsippet 1 hardøkt etterfulgt av 2 rolige. Så spørs det jo om en trener hver dag eller har flere dager imellom øktene også.... Hvor lenge og i hvilken puls ligger du på under restitusjonsøktene?
    • Kjenner meg litt igjen. Plutselig har jeg tid og energi til en skikkelig lang hardøkt, og kjører på det som er. Dermed er kroppen rimelig kake i flere dager etterpå, og totalvolumet lider. Jeg er av de som syns det er kjedelig å jogge på lav puls, men har funnet ut at lydbok på øret hjelper en god del. Vi har ellers investert i en ellipsemaskin hjemme for å spare slitne ledd og betente muskler dagen etter slike hardøkter. Da fungerer Netflix og YouTube for å holde pulsen lav uten å kjede seg ihjel.  Jeg tror ikke man restituerer noe bedre av å holde seg helt i ro, så rolig jogg eller lett visping på sykkel mener jeg er bedre enn ingenting uansett hvor vondt man har eller hva Garmin sier 
    • Etter harde lange økter trenger kroppen hvile. Da har en to valg: legge all aktivitet til side og la tiden gå, eller ta en eller fler rolige økter mellom. Jeg tilhører vel kategorien periodetrener. Jobb, unger og frivillig arbeid krever sitt og da blir det overskuddet og ledig tidskapasitet som bestemmer det meste. Så blir det jo en og annen skikkelig hardøkt, der treningseffekten i Garminklokka makser opp i 5 og restitusjonstiden oppgis til 3.5 dag..... Hvilken restitusjonsøkt bedriver du etter en slik type økt? Hiv dere med og skap litt engasjement her! Det er litt vel roilg inne på forumet nå!    
  • Runners of Norway støttes av:

  • Blogginnlegg